ROZKŁAD DNIA
8.00–13.00 | Realizacja Podstawy Programowej |
6.30-7.30 | Schodzenie się dzieci do przedszkola. Zabawy dowolne inspirowane przez dzieci. |
7.30-8.00 | Zabawy integrujące grupę. Ćwiczenia ogólnorozwojowe. Indywidualna pomoc wspomagająca rozwój dziecka. Kontakty indywidualne, np.: rozmowy zgodne z zainteresowaniami dzieci. |
8.00-8.30 | Praca wyrównawcza, ćwiczenia poranne. |
8.30-9.00 | Przygotowanie do śniadania, porządkowanie sali, śniadanie. |
9.00-10.00 | Realizacja zadań edukacyjnych poprzez zajęcia z całą grupą, zgodnych z podstawą programową i dostosowanych do indywidualnych potrzeb dzieci. |
10.00-10.15 | Zdrowa przekąska. |
10.15-11.30 | Czynności samoobsługowe przed wyjściem na zewnątrz zabawy dowolne, spacery, wycieczki- poznawanie najbliższego otoczenia społecznego i przyrodniczego, zajęcia ruchowe: terenowe, badawcze, tropiące. Zajęcia grupowe wynikające z realizacji programów edukacyjnych. |
11.30-11.45 | II śniadanie. |
11.45-14.00 | Spacery, zabawy w ogrodzie, zajęcia dodatkowe, praca indywidualna z dzieckiem, czytanie literatury dziecięcej, zabawy integracyjne, obserwacje dzieci, zabawy ruchowe, zabawy w małych grupach. |
14.00-14.30 | Obiad – usprawnianie techniki samodzielnego spożywania posiłku, posługiwanie się sztućcami. |
14.30-17.00 | Podsumowanie dnia, rozmowy z dziećmi, aktywność własna dzieci, zabawy ruchowe, praca indywidualna z dziećmi i z rodzicami, pogłębianie i utrwalanie zdobytych wiadomości i umiejętności. Tworzenie sytuacji edukacyjnych rozwijających indywidualne cechy dziecka. Rozchodzenie się dzieci do domu. |